Isnin, 27 Februari 2012

KIBLAT RUMAH BARU


3 hari lepas aku dah masuk rumah baru...dok kuarters yang disediakan...alhamdulillah dah selesai...bukan bermakna xmau dok gn mak abah..tapi aku jugak perlukan sebuah pengurusan rumah tangga yang boleh dilakukan sendiri..dulu bujang bleh la sume mak abah yg sediakan..so skang dh kawen elokla dok umah sendiri kan..barula tau nak setelkan ape yg patut..ok..actually aku dah tau arah kiblat dgn tanyekan pada jiran aku..azlina saad.tapi untuk lebih berpuas ati aku pun try la google...rupe2nye mmg sah ade..huhu..bertambah keyakinan...so ni la hasilnya...

  Cara praktis menentukan arah kiblat dengan menggunakan peta Google. 

Sebuah layanan, mirip dengan Qibla Locator, yang memanfaatkan Peta Google untuk mengetahui dengan mudah arah kiblat dari semua titik atau tempat di muka bumi. Nama kota atau tempat dapat dicari dan dengan satu klik pada peta, arah kiblat akan digambarkan dengan tambahan informasi tentang berapa derajat arah sebenarnya dari utara. Ini merupakan cara mudah menentukan arah kiblat tanpa bantuan kompas. 


memang mudah kan...apeape pun sume dihujung jari saja...so kalo ade yg was2 penentuan kiblat nih..google jer...selamat mencuba.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan